אם הייתם יודעים כמה קל להכין אורז עגול או אורז לסושי בבית, כבר הייתם מגלגלים את המחצלות. אורז לסושי הוא בעצם אורז יפני דביק, רך ומנחם שמתאים לא רק לסושי. מכדורי אורז במליות שונות ועד לתוספת מעולה לכל תבשיל עם רוטב, היפנים צורכים כמויות בלתי שפויות מהאורז הזה בצד כל ארוחה. אפשר להגיד שזו המקבילה שלהם לפרוסות לחם לבן סטנדרטי.

לאורז הזה אפשר להוסיף "סושיסו", תערובת החומץ והסוכר המיועדת לתיבול סושי, או לאכול אותו כמו שהוא, בעדיפות עם תבשיל מלא רוטב בצד. כשהוא קר מהמקרר האורז הזה מושלם להכנת אורז מטוגן בסגנון יפני, אבל זה כבר מתכון אחר לגמרי.

למגלגלי הסושי: לכמות האורז שנכין במתכון הזה, חממו בקערית קטנה במיקרוגל 3 כפות חומץ אורז, כף שטוחה סוכר לבן וכפית שטוחה מלח דק. ערבבו היטב עד שהכל נמס והניחו בצד.

את האורז העגול אני מכינה במיקרוגל ולאחר מספר נסיונות לא מוצלחים, עליתי על נוסחה מנצחת. הכנת אורז במיקרוגל תעלה לכם בניגוב המכשיר במטלית לחה לאחר מעשה, אבל לדעתי זה עדיף מלעשות בייביסיטר לסיר על הגז.

אורז לסושי במיקרוגל

רשימת המצרכים:

כוס אורז עגול לסושי
כוס וחצי מים
מיקרוגל
סבלנות

להכנת האורז אני משתמשת בסיר עגול מפלסטיק המיועד לבישול במיקרוגל. אם אין לכם, הקריבו קופסת פלסטיק אחת עם מכסה וחוררו בו שני חורים.

תחילה, מדדו לכם כוס אורז והניחו אותה בתוך כלי הבישול.

אורז מדוד לסושי

מתחת לברז, כסו את האורז במים וערבבו בעזרת האצבעות עד שהמים מתמלאים עננים לבנבנים.

ערבוב האורז לסושי, כן, עם האצבעות

תמשיכו לערבב

כמעט סיימנו

סננו החוצה את המים הלבנים וחזרו על התהליך עוד כארבע פעמים, עד שהמים כבר לא כל-כך לבנים. מתכונים רבים ידריכו אתכם להמשיך עד שהמים צלולים לחלוטין. אצלי זה אף פעם לא קרה והשמיים עוד לא התמוטטו עלי.

סננו את האורז בפעם האחרונה. שימו לב שגרגרי האורז מעט שקופים.

אורז מסונן שקוף

בשלב זה, עזבו את האורז לנפשו ולכו להכין לכם קפה. התעכבו כחצי שעה. כשתחזרו תתפלאו לראות שגרגרי האורז הפכו לבנים.

אורז מסונן לבן

עכשיו הוסיפו כוס וחצי מים,

הוסיפו מים

סגרו את המכסה אבל לא הדוק מדי והכניסו למיקרוגל. הפעילו על עוצמה מקסימלית לעשר דקות. כשתם הזמן, אל תמהרו לפתוח את המיקרוגל. התאפקות של כרבע שעה תניב לכם אורז רך וענני שהמשיך להתבשל מהאדים של עצמו.

פתחו את דלת המיקרוגל והתעלמו משלולית המים העמילניים בתחתית המיקרוגל. ניגוב זריז יעלים את הבעיה ולכם יש אורז לסושי!

אם אתם בעניין של גלגול סושי במיידי, העבירו את האורז החם לתבנית שטוחה והזליפו עליו בהדרגה את תערובת החומץ שהכנתם מבעוד מועד. האותנטיים שבינכם מוזמנים לנפנף על האורז במניפה בכדי שיתקרר, תוך כדי ערבוב קצר ככל האפשר.

יש לנו אורז לסושי!

אורז לסושי מוכן

עכשיו לכו לגלגל!

***

הכתבה נכתבה בחסות רשת סופר סושי – רשת סושיות עם אופי באזור תל אביב.

סושי

דילוג לתוכן