הדיסק הקשיח במחשב שלנו אינו משמש רק לשמירה של קבצים שאנחנו יוצרים או מורידים. מערכת ההפעלה זקוקה לשטח דיסק פנוי על מנת לעבוד בצורה תקינה. אם הגעתם למצב שבו אתם צריכים לפנות מקום בדיסק, ואין לכם מושג מאיפה להתחיל, windows יכולה לעזור לכם באמצעות כלי ניקוי הדיסק (disk cleanup). הכלי יציג לכם סוגי קבצים שונים שאפשר למחוק מהמחשב, כמו קבצים שמחקתם ונשלחו לסל המחזור, קבצים זמניים מסוגים שונים ועוד. כך תשתמשו בו:

פותחים את תפריט "התחלה" (start) ולוחצים על "לוח הבקרה" (Control panel)

לוח הבקרה

בלוח הבקרה לוחצים על "מערכת ואבטחה"

מערכת ואבטחה

תחת האופציה "כלי ניהול" לוחצים על "פנה שטח דיסק", על מנת לפתוח את כלי ניקוי הדיסק.

פנה שטח דיסק

אופציה אחרת היא להשתמש בכלי החיפוש בתפריט "התחל" (start) כדי לחפש אחר "ניקוי הדיסק" או "disk cleanup" ולבחור את תוצאת החיפוש הרלוונטית.

כלי ניקוי הדיסק

אם יש לכם מספר דיסקים קשיחים במחשב, תיפתח תיבת דו-שיח עם תפריט לבחירת הכונן הרצוי. לאחר בחירת הכונן ולחיצה על "אישור", יפתח חלון של כלי "ניקוי הדיסק" (disk cleanup). במידה שיש לכם רק דיסק קשיח אחד, החלון ייפתח מיד.

הכלי מציג את סוגי הקבצים שניתן למחוק מהמחשב, וכמה שטח זיכרון יתפנה בעקבות מחיקתם. אם נלחץ על אחד מסוגי הקבצים, יוצג הסבר על קבצים אלו. אם נלחץ על "הצג קבצים", תפתח הספרייה שבה נמצאים הקבצים ונוכל לראות אותם (אופציה זו קיימת רק עבור חלק מסוגי הקבצים ולא עבור כולם).

ניקוי דיסק

נסמן את סוגי הקבצים שנרצה למחוק, ונלחץ על "אישור". תוצג הודעה עם קצב ההתקדמות של מחיקת הקבצים.

ניקוי דיסק המחשב

 

דרך נוספת לשחרר שטח זיכרון בדיסק הקשיח היא להסיר תוכנות שאינן רצויות לנו, וכמובן לעבור על הקבצים שיצרנו או הורדנו למחשב ולראות האם יש כאלה שניתן למחוק. על כך נרחיב בפעם אחרת.

בהצלחה בניקוי ופינוי השטח!

***

מוגש בחסות זברה CRM – מערכת הזברה הינה מערכת CRM המסופקת על גבי תשתית האינטרנט ומאפשרת למשתמשיה גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט.

מערכת CRM

דילוג לתוכן