יום הולדת שחל בעונה הגשומה של שנה, שאי אפשר לחגוג בחוץ, או מסיבה שדורשת מכולם להתלבש חורפי ומסורבל ולהסתתר מהגשם, או אירוע שחל בימים האלה שכבר בחמש יש חושך? נשמע קצת מבאס, אני מודה, אבל זה לא חייב להיות כך. בהחלט אפשר להפוך את הלימון ללימונדה ולחגוג אירוע חורף בצורה שתעשה לכולם זיכרונות חמים.

להלן חמישה רעיונות למסיבות חורף שמתאימות לימי הולדת, ברית, בר או בת מצווה, מסיבת שחרור או גיוס, או סתם מסיבה של חברים.

ואי אפשר שלא להזכיר את העובדה שלאמריקאים יש את חג ההודיה, הלווין וקריסמס בדיוק בעונה הקרה, החשוכה, הגשומה (ואף מושלגת) של השנה, ואנחנו קצת מקופחים כי יש לנו רק חנוכה. אז אפשר ואף רצוי לפצות את עצמנו במסיבות חורף שוות גם בלי שום סיבה.

1.מסיבה ארקטית

אירוע חופי במיוחד

 

קרחונים, פינגווינים, פתיתי שלג וכדומה – מסיבה ארקטית כמו בתמונה היא תמיד הצלחה. העובדה היא שאנחנו, הישראלים, לא רואים הרבה שלג במשך חיינו ולכן מחשיבים כל דבר שיש בו שלג לכיף מיוחד. לכן לא משנה מה הגיל של משתתפי המסיבה, כולם ישמחו כמו ילדים אם תעצבו את האירוע שלכם בגוונים של לבן ותכלת ותוסיפו המון פינגווינים חמודים. נגלה שאת פתיתי השלג ניתן להכין מנייר מדפסת פשוט וזוג מספריים, חפשו את הטכניקה באינטרנט. כמו כן, אפשר להניח פירות בקערות קרח.

 

קערת קרח

Source: carine.co.il via Yuli on Pinterest

 

זה נמס מהר, אבל מרשים מאוד. שימו מים בקערה, ואז הניחו קערה נוספת קטנה יותר. לחצו את הקערה הקטנה כך שהמים יעלו עד קצה הדפנות והדביקו את המבנה במסקנטייפ ועטפו בניילון נצמד. שימו במקפיא לכמה שעות.

באותה השיטה מכינים "איגלו". הניחו אותם על מגש פלסטיק כי כשזה נמס, זה המון מים… אפשר לקשט את קערת הקרח שלכם ב"שלג" (ואפשר לקשט כך גם את הגביעים, הכוסות וכל כלי זכוכית שקוף שיש לכם): מרחו מעט מיץ לימון על שפת הקערה, הפכו אותה והטבילו בסוכר, אבקת סוכר או קוקוס טחון.

מיחזור בקבוקים חמוד


החמודים הקטנים האלה עשויים מבקבוקי ספרייט וקולה. חותכים את התחתית בערך בשליש של הבקבוק, הופכים וצובעים עם גואש פשוט, ומקשרים עם פונפונים ועיניים זזות. מקמו אותם על מדף או על השולחן שמקושט עם צמר גפן וכדורי קלקר.

2. מסיבת שלכת

מסיבה סתווית


בשביל מוטיב השלכת תזדקקו להרבה ענפים עירומים, שאליהם אפשר להדביק עלים מנייר בצבעי שלכת: צהוב-ירקרק, צהוב-אדמדם, חלודה, ועוד. את המפיות, הנרות והמפות אפשר לבחור באותם הצבעים; יש המון שילובים בגוונים סתוויים מקסימים.

בתור כיבוד תגישו פונץ': יין אדום שמבושל עם קצת פירות יבשים, קצת סוכר חום והמון קינמון ותבלינים אחרים. אם רוצים לעשות תחרויות היתוליות, אפשר לבקש מהאורחים למצוא הכי הרבה חרוזים למילה "שלכת" ו"סתיו".

3. מסיבת נרות

מסיבת נרות חורפית

 

זה בעצם רעיון למסיבת חנוכה – אבל לאו דווקא. כל מסיבה בתקופה שלפני חנוכה יכולה גם לעבור בסימן נרות.

הימים הקצרים, הלילות הארוכים והקרירות בחוץ תמיד הביאו את האדם לחפש נחמה באש. שלהבות קטנות יכולות להפוך כל מסיבת חורף לאירוע מיוחד. עצבו את השולחנות בכתום וזהב, והדליקו נרות בכל מיני צבעים וצורות.

מלבד המאכלים המסורתיים של חנוכה, אפשר גם לעשות יצירה לילדים שקשורה לנרות (יש המון רעיונות מעולים בכל חנות יצירה או מוצרים לגני ילדים). מניסיון, גם המבוגרים מאוד נהנים להתלכלך בשעווה.

אם זה מתאים, אפשר להוסיף לאווירה מסתוריות: לדוגמה, לקשט את הסביבה בקלפי משחק, ולהציע משחקים ותחרויות שקשורים למזל, גורל ומאגיה.

4. שנינו יחד תחת מטריה אחת

מסיבה חורפית לילדים

 

בהיעדר שלג, גם גשמים נחשבים אצלנו סיבה להתלהבות או לפחות למצב רוח קצת אחר ושונה. מסיבת מטריות וגשם יכולה להיות שמחה מאוד אם מעצבים אותה בכל צבעי הקשת, עם מטריות מנייר, מגפי גומי קטנים ו"גשם" מלאכותי שגוזרים מנייר כסוף ודק (להשיג בחנויות יצירה).

אפשר גם להשתמש בקשת ובעננים כאלמנטים עיצוביים – על מפיות, צלחות, קישוטי קיר ועוד. בכניסה אפשר להציב מעמד למטריות עם המון מטריות בפנים, וכמובן פסקול של שירי גשם באנגלית ובעברית.

5. מסיבות פונדו

פעם אלה היו מסיבות מאוד אופנתיות והיום זה יותר רטרו, אבל למי אכפת! זה טעים, מהנה ומיוחד.

מסיבת פונדו

.

פונדו שוקולד: תזדקקו לסיר עם שוקולד מומס, שעומד על פלטה עם חום נמוך (אפשר להשתמש בכמה נרות שטוחים כמו במסעדות סיניות), ולהרבה שיפודים. וכמובן, כל מה שאפשר לשפד על קצה השיפוד ולטבול בשוקולד חם: תותים, בננות, מרשמלו, קוביות עוגת ספוג, סוכריות גומי וכו', כיד הדמיון הטובה עליכם ולפי הטעם האישי. למבוגרים – נחמד להוסיף כוס יין לבן כמו בתמונה, אפילו כוס יין לבן מבעבע.

פנדו גבינות וחורף

Source: bing.com via Jillian on Pinterest

.

פונדו גבינה: לא למבוגרים בלבד! גם ילדים אוהבים צנימים עם גבינה מומסת. אפשר להוסיף שום אורגנו ותבלינים אחרים. זהירות – גבינה שמומסת לרמה כזו שתשמש לפונדו, היא חמה מאוד. אל תתנו לילדים צעירים להתקרב לסיר בלי השגחת המבוגר.

חורף שמח לכם!

***

מוגש בחסות סוככי תבל – סוככים איכותיים מכל הסוגים ולמגוון תקציבים


דילוג לתוכן