פורסם לראשונה בבלוג "חלום ילדות"

***

הכל התחיל מההדרכה הזאת, שאני שומרת באדיקות כבר חודשים…תראו את התינוק המתוק הזה:

תחפושת אייפון

ראיתי אותו וממש חיכיתי לפורים!!!
הייתי מאד שמחה להכין כאלה תחפושות גם לבני המשפחה שלי, אבל הם ממש לא מעוניינים. הם מעדיפים גיבורי על. גיבורי על זה לחלשים.
אז נכון, אני קצת פחות מתוקה מהתינוק שבתמונה, אבל ממש זקוקה לתחפושת!

אז הנה, זו ההדרכה המעוברתת, בשינויים שהתאמתי לעצמי, ולמידת פלוס פלוס סייז פלוס פלוס.. יאללה לעבודה:

אפשר להתאים את התחפושת לכל מידה (מבוגרים/ילדים) וכולה עשויה גזירה והדבקה, ללא תפירה. איזה כיף!

הציוד הדרוש:
  • חולצה שחורה שכבר לא לובשים
  • לֵבֶד בהמון צבעים, כולל יריעות שחורות ולבנות.
  • מספריים
  • דבק ביג או אקדח דבק חם
  • כוס פלסטיק או דיסק לעיגול פינות
  • טוש לסימון
  • פיסת מפל או קרטון
  • סרגל
  • מצב רוח טוב

תפירת תחפושת לבד

לקחתי חולצה שחורה ישנה שכבר מחכה כמה שבועות (טוב נו, חודשים) בשקית של ה"להעביר הלאה".
הבסיס של האייפון שלי הוא חולצה שחורה שעליה לבד שמייצג אייפון בצבעי שחור לבן. אתם יכולים כמובן להפוך או לשנות את הצבעים, אבל רק זכרו שצריך שני צבעים שיהיה מהם יותר לבד מאשר האחרים…
מדדתי בעין כמה לבד אצטרך כדי לכסות את מרבית שטח החולצה, וגזרתי אותו. כיוון שאין לי יריעות גדולות, לקחתי שתי יריעות והצמדתי אותן. בשלב זה עדיין שום דבר לא מודבק, רק מונח מעל.

כדי להפוך את הפינות למעוגלות ויפות – שרטטתי עם דיסק, וגזרתי לאורך הסימון.

ככה זה אחרי עיגול פינות:

עכשיו ניגש להכין את הבר השחור למעלה ואת כפתור הניווט למטה.
אפשר להשתמש בכוס הפוכה כדי לצייר עיגול או לחילופין לקפל את הלבד לשניים ולגזור חצי עיגול. בתוכו גזרתי עוד עיגול כדי שיהיה עיגול חלול. באמת "קָלוּלָה" כמו שאומר הבן שלי.

כשפתחתי היה מונח לפניי עיגול חלול… גזרתי גם ריבוע קטן מלבד שחור, והנה כפתור הניווט:

 

בדקתי כמה מקום יש לאייקונים: אצלי היה מקום לתשעה, וזה שימח אותי! אני לא מציינת פה מידות כי איני יודעת לאיזה גוף מתוכננת התחפושת שלכם. במקור היו רק ששה אייקונים אבל לי יש גוף קצת יותר גדול משל הפצלוח שבתמונה, ככה שאפשר להתפרע… מדדתי כמה אייקונים ייכנסו לתוך המסגרת עם רווחים בינהם, ואז החלטתי על המידות (במקרה שלי משהו כמו 5*5 ס"מ לכל אייקון).

כדי לצייר את הבסיס לכל אייקון הכנתי שבלונה פשוטה – ריבוע שגזרתי מגליון מפל בגודל הרצוי. (ועיגלתי פינות עם הכוס). אם אין לכם מפל, אפשר לגזור שבלונה מחתיכת קרטון. בכל פעם שרציתי לגזור אייקון – הנחתי את השבלונה על הלבד, העתקתי את קווי המתאר של השבלונה, וגזרתי. ואחר כך קישטתי.

הילדים ניסו לשקוע במשחקי אנגרי בירדס וטמפל רן (טמבל רץ), אבל אני המרשעת הפקעתי מידיהם של ילדיי את האייפון של בעלי, והשתמשתי בו כהשראה, כדי שאוכל לבחור את האייקונים הכי שווים שיש. כשהילדים התחילו לזהות מה אני עושה על רצפת המטבח, פתאום התחילו להתעניין בי:

באתר שממנו שאבתי את הרעיון יש גם טמפלט לאייקונים שהופיעו שם, אני לא השתמשתי בהם אלא גזרתי ממוחי הקודח תוך מבטים באייפון… הרוב היה קל ומהיר, אבל מודה שהאייקון של אנגרי בירדס היה מאתגר יותר…
בזמן שעבדתי, הצטברו לי הרבה הודעות בפייסבוק:
(ואם אתם פתאום נזכרים שאני "חיה בפייסבוק" ולמה לא התחפשתי לפייסבוק… אז זו בדיוק הסיבה, כל השנה אני בפייסבוק, ובפורים צריך להתחפש למשהו אחר…)
בכל פעם הכנתי אייקון, הדבקתי את חלקיו זה לזה, אבל עדיין לא הדבקתי לבסיס הגדול. כשסיימתי את כל האייקונים, הנחתי את כולם על המשטח הלבן, שיחקתי עם המיקומים עד שהגעתי להשלמה עם הסידור. רק לאחר מכן הדבקתי הכל יחד.

אחרי שסיימתי לסדר את הכל, הדבקתי לחולצה.

במקרה שלי, העדפתי שהאייפון יהיה יותר ארוך מהחולצה ויגלוש למטה, זה מתוכנן (או כמו שאנחנו אומרים בעבודה- זה לא באג, זה פיצ'ר).

והנה תמונה עם החצאית שקניתי דרך האינטרנט ולעולם לא אלבש פרט לפורים:

קיראו לי נערת האייפון:

הילדים מאד התלהבו מהתהליך, וכשסיימתי שאלתי אם היו רוצים גם, אחד מהם בכלל לא טרח לענות והשני החזיר תשובה כנה ומבעסת: "אֶה, לא תודה, אני מעדיף להתחפש לוולברין". בדיוק בגלל רגעים כאלה אני צריכה בת.

אם אהבתם, מוזמנים ומתבקשים לשתף בפייסבוק!

יאללה, תכינו גם, אתם לא מתארים לעצמכם איזה כיף זה!!

שבת שלום,

נערת האייפון.

חלום ילדות

יפית כחלון  –בעלת חלום ילדות – ימי הולדת מיוחדים לבנות שהופכות למעצבות ליום אחד כותבת בלוג היצירה "חלום ילדות"מנהלת פורום יצירה לילדים בתפוז
דילוג לתוכן