פינטרסט היא רשת חברתית שאתם חייבים להכיר. בארצות הברית היא בעלת פופולאריות מרקיעת שחקים, וגם בארץ היא מפלסת את דרכה בצעדי ענק. כל מי שמציץ ונרשם – מתמכר.

הרשת החברתית הזו מבוססת על לוחות השראה – pin boards – סוג של favorites ויזואלי, אם תרצו. ללוחות אלו ניתן "לנעוץ" (pin) דפי אינטרנט ותמונות מרחבי הרשת, המוצגים בהם בצורה ויזואלית. לכל Pin יש את התמונה שמייצגת אותו. השיטה הזו נוחה בהרבה מרשימת ה-favorites הרגילה בדפדפן, משום שכאן ניתן לראות במבט אחד מה נעצנו.

מעל שכבת לוחות ההשראה, יש את השכבה החברתית – ניתן לצפות ולעקוב אחר לוחות של אנשים אחרים, להגיב ולעשות לייק על ה-Pins שלהם, וכן לנעוץ מחדש (re-pin) את הpins שלהם בלוחות שלכם (סוג של share כמו בפייסבוק). ניתן גם להקים לוחות קבוצתיים אליהם יכולים כמה אנשים לנעוץ.

כך נראה הדף הראשי של פינטרסט:

כניסה לפינטרסט

להצטרפות, נלחץ על Join Pinterest. ניתן להתחבר באמצעות חשבון הפייסבוק או הטוויטר, או אם אין לכם כזה – באמצעות כתובת המייל.

הרשמה לפינטרסט

אם בחרתם בהתחברות באמצעות כתובת המייל, תצטרכו להזין פרטים בטופס הבא:

התחברות באמצעות כתובת מייל

שימו לב שתקבלו מייל עם לינק לאישור כתובת המייל שלכם, ועליכם ללחוץ עליו.

לאחר יצירת החשבון, תתבקשו לבחור בתור התחלה חמישה לוחות שאחריהם תעקבו (follow). תוכלו לשנות זאת בכל זמן. כדי לעקוב אחר לוח שמצא חן בעיניכם – פשוט לחצו על follow. אם תרצו להסיר זאת לאחר מכן – יופיע כפתור un-follow לצורך ההסרה.

בחירת לוחות ב Pinterest

כך נראה הדף הראשי של פינטרסט לאחר ההתחברות. מצד שמאל למעלה ניתן לבצע חיפוש באתר (החיפוש הוא בכל פינטרסט, ולא מוגבל רק ללוחות שלכם או לאלו שאתם עוקבים אחריהם).

לוח Pinterest

מעבר עם העכבר על הכפתור מצד ימין למעלה הנושא את שמכם, יפתח תפריט עם פעולות שקשורות לחשבון שלכם – דרכו תוכלו להגיע ללוחות שלכם, ל-Pins שהוספתם, למאפייני החשבון, וכן להוסיף pin.

הוספת PIN לפינטרסט

כל תמונה שמוצגת בדף היא למעשה Pin. אם תעברו על אחת התמונות עם העכבר, תראו שמופיעים שני כפתורים: like ו/pin it.

נעיצת תמונות בפינטרסט

לחיצה על כפתור ה-like תוסיף את ה-Pin לרשימת ה-likes שלכם, אליה ניתן להגיע מהתפריט של החשבון האישי שלכם באמצעות לחיצה על "Your Pins" ואז בחירה באופציה "Likes".

לייק ל PIn

לאחר לחיצה על Like, הכפתור ישתנה ל-unlike. לחיצה על Unlike תסיר את ה-Pin מרשימת ה-likes שלכם.

לאהוב את התמונות

לחיצה על pin it תאפשר לכם לשמור את ה-Pin באחד הלוחות שלכם. אם עדיין אין לכם לוחות, פשוט הזינו את שם הלוח ולחצו על create:

יצירת לוחות בפינטרסט

אם כבר יצרתם לוחות, פשוט בחרו את הלוח הרצוי מהתפריט, או צרו חדש

בחירת לוח בפינטרסט

לאחר מכן, הזינו תיאור או שנו את התיאור הקיים, ולחצו על Pin it

נעיצת תמונה לפינטרסט

תקבלו הודעה כי ה-Pin התווסף ללוח המבוקש.
כדי לראות את הלוחות שלכם, בחרו מתפריט החשבון האישי את Your boards:

הלוחות שלכם בפינטרסט

במסך זה תולכו לראות את הלוחות שלכם וגם ליצור לוחות חדשים. שימו לב – ישנה אופציה ליצור secret boards, שהם לוחות שרק לכם יש גישה אליהם.

לחיצה על אחד הלוחות, תציג לכם את ה-pins שיש באותו לוח.

לוח ב pinterest

לחיצה על תמונה של Pin, תפתח מסך גדול יותר בו תוכלו לראות את פרטי ה-Pin. לחיצה חוזרת על תמונה, או על כפתור website, תפנה אתכם לאתר המקור ממנו ננעצה.
גם דרך מסך זה תוכלו לבצע Like ו-pin it.

כפתור share יאפשר לכם לשתף את ה-Pin בפייסבוק, טוויטר או אימייל, וכן מציע אופציית embed לשילוב באתר אינטרנט (בדומה ל-youtube).

שיתוף Pin מפינטרסט

מצד ימין ניתן להגיע ל-Pins אחרים שיש בלוח בו ננעץ ה-Pin הספציפי הזה, וכן להגיע ל-Pins אחרים שננעצו מאתר המקור הנ"ל.

בחלק התחתון תוכלו להשאיר תגובות על ה-Pin, ולראות מי עוד "נעץ" את ה-Pin הזה בלוח שלו, וכן אילו pin-ים אחרים אנשים אלו נעצו.

רשת חברתית

תענוג לענייים

נניח שגלשתם באינטרנט ומצאתם פוסט מדליק בבלוג שברצונכם "לנעוץ" באחד הלוחות שלכם. איך עושים זאת? יש כמה אפשרויות:

לחיצה על add a pin באחד הלוחות שלכם, ייפתח טופס להזנת Pin חדש:

הוספת pin חדש

העלו תמונה מהמחשב שלך עבור הלוח, או הזינו את הURL של הדף שברצונכם לנעוץ. לחיצה על find images תציג לכם את התמונות שנמצאות בדף זה. עברו עם העכבר על התמונה הרצויה, ולחצו על כפתור pin it שיופיע.

חיפוש בפינטרסט

במסך שייפתח בחרו את הלוח הרצוי והזינו תיאור.

הוספת תיאור ל Pin

בצורה דומה, אפשר לבחור באופציית add pin בתפריט החשבון האישי. התהליך הוא אותו תהליך.

כדי לפשט את התהליך, ניתן גם להתקין כפתור pin it בסרגל של הדפדפן שלכם.
בחרו באופציית add pin בתפריט החשבון האישי. גררו את כפתור Pin it במסך שייפתח אל סרגל הסימניות בדפדפן שלכם.

בכל אתר שבו תהיו, פשוט לחצו על הכפתור ותקבלו דף עם כל התמונות, לבחירה. המשיכו באותה צורה כמו באפשרות של add pin מתוך פינטרסט.

אני משתמשת בלוחות ההשראה של פינטרסט לכל דבר כמעט. יש לי לוחות של מתכונים מסוגים שונים – לוח עוגות, לוח עוגיות, לוח מאפינס וכו' – שבהם אני נועצת מתכונים מכל רחבי הרשת. יש לי לוחות שבניתי לפני כל יום הולדת שערכתי לילדים שלי, לפי הנושא – לוח דינוזאורים, לוח אבירים, לוח אנגרי בירדז. יש לי לוח עבור חגים. יש לי לוח של פרויקטי יצירה לבית. יש לי לוח של רעיונות לעיצוב הגינה. יש לי לוח לפרויקטי יצירה שאפשר לעשות עם הילדים. אפשר ליצור לוחות השראה גם לפני אירוע כמו חתונה או בת מצווה, לוחות לקראת שיפוץ או עיצוב מחדש של הבית או של חדר מתוכו. האפשרויות הן באמת אינסופיות. כמובן, אם אני מחפשת משהו ספציפי, כמו מתכון או רעיונות למסיבה או יצירה – אני מחפשת קודם כל בפינטרסט. זהירות, זה ממכר!

***

מוגש בחסות אביב יועצים קידום אתרים – לחברה מוניטין רב שנים בנושא של ייעוץ שיווקי לעסקים, פרסום, קופירייטינג וכמובן קידום אתרים. וניסיון מוכח בהבאת אתרים לעמוד הראשון בגוגל (ובמנועי חיפוש נוספים) בביטויי חיפוש תחרותיים.

קידום אורגני

 

 

 

 

 

 

 

 

דילוג לתוכן