ולא, העוף לא שותה את הבירה לבד.

עוף על פחית בירה, או Beer Can Chicken הוא מתכון אמריקאי קלאסי לצלייה של תרנגולת שלמה על גריל הגז בחוץ. העוף במקרה הזה יושב, פשוטו כמשמעו, על פחית בירה, ונצלה לאט יחד איתה. אדי הבירה מרככים את העוף מבפנים ומקנים לו טעם נהדר בעוד שהעור המתובל נצלה מבחוץ. כל העסק הזה נעשה על המנגל בחוץ, בלי משחקים מקדימים או לכלוך ויפתה גם את אחרון הגברים להתנסות קצת בבישול.

ישנם מתכונים ברשת של אנשים שהכינו את המתכון הזה בתנור וישנם גם בגריל פחמים. אנחנו ניסינו את מזלנו עם גריל גז ענתיקה (עם מכסה!) שירשנו משכנינו נדיבי הלב והכל עבד כמו שצריך.

זה כמעט איננו מתכון, וכל מה שתזדקקו לו, מלבד הבירה והתרנגולת הוא שמן ומעט תבלינים ומדחום שפיצי המיועד לבשר – אחד שאפשר לתקוע בעוף ולהשאיר אם צריך. המדחום יגיד לנו מתי העוף מבושל מבפנים, מבלי שנצטרך לחתוך תרנגולת צלויה ויפת מראה ולהתבאס לגלות שהיא נאה מבפנים.

73 מעלות צלסיוס הן הטמפרטורה אליה אתם רוצים להגיע, כשהמדחום תקוע בחלק העבה ביותר של ירך העוף. אני לא מומחית במנגל, ועוד פחות בטמפרטורות של בשר אבל כך אמר האינטרנט ואני יישמתי. בעוד מקומות קראתי שאפשר פשוט לדקור את העוף. אם המיצים שניגרים שקופים הם, אפשר לאכול. אם זה עוד ורדרד, המשיכו לבשל.

העוף שלנו התבשל לו כשעתיים וחצי עד שהגיע לטמפרטורה המיוחלת. זה אמנם הרבה זמן אבל העוף לא דרש מאיתנו שום התעסקות מלבד הצצה פה ושם בטמפרטורה. גריל גז מכוסה חדיש יותר המסוגל לשמור על טמפרטורה גבוהה יותר משלנו, לבטח יבשל את העוף מהר יותר.

לעבודה!

הדליקו רק חצי ממבערי המנגל. העוף יתבשל מהחום הלא ישיר בחלקו המכובה של הגריל.

בצל ומנגל

קחו לכם עוף שלם במשקל של כשני ק"ג והסירו ממנו את הגרוגרת, אם ישנה אחת.

הסרת הגרוגרת בעוף

ערבבו בקערה מעט שמן זית עם עשבי תיבול יבשים כטימין, מלח ופלפל. הרגישו חופשיים למרוח את העוף בכל תערובת תבלינים אחרת המועדפת עליכם. מרחו היטב את העוף.

תערובת תבלינים לעוף

כעת טלו לכם פחית קטנה של בירה ושתו את מחציתה. אין לכם פחית? רוקנו חצי בקבוק בירה לצנצנת ריבה ריקה. העמידו את הפחית/צנצנת על משטח יציב.

בירה לעוף

בעזרת שתי הידיים, טלו את התרנגולת המתובלת והנמיכו אותה מעל הפחית או הצנצנת, כך שהאחרונה נכנסת הישר לתוך התרנגולת. תתפלאו כמה קל זה יהיה.

עוף על בירה - כמעט שם

עוף על בירה - עוד קצת!

עוף על בירה - עוד טיפונת!
יש!

אתם יכולים להניח את העוף כמו שהוא על הגריל או להקשיב לבעל קטן האמונה ולשפד את העוף בעזרת שני שיפודי ברזל, לייצוב יתר של כל העסק. לדעתי אין טעם לטרוח. זכרו להניח את העוף על החלק הקר של הגריל.

העוף והגריל

העוף והשיפודים

הגריל והשיפודים

כעת הנמיכו את מכסה המנגל לפחות לשעה. אין צורך להציץ באמצע. לאחר שעה, נעצו את המדחום בירך התרנגולת ובדקו את הטמפרטורה. המשיכו לבדוק כל רבע שעה, עשרים דקות עד שטמפרטורת הירך מגיעה ל-73 מעלות. גריל גז איכותי ואטום יחסית יכול לסיים את העניין בשעה וחצי.

העוף...

מוכן? בעזרת כפפות הגנה חסינות חום, הניחו יד אחת מתחת לעוף ושנייה מעליו והעבירו את התרנגולת הצלוייה למשטח חיתוך או לצלחת הגשה והניחו לה שם לעשר דקות.

עוף צלוי על בירה

שלפו (בזהירות!) את פחית הבירה החמה והיפטרו מהראיות.

התפעלו ממעשה ידיכם.

בתאבון!

***

מוגש בחסות איסמור – איסמור מובילה בארץ בתחום שיווק מוצרי האיכות לבית ולחצר מוצרים אלה כוללים, בין היתר דשא סינטטי, ג'קוזי (ספא), סאונות, ברביקיו בנוי, מתקני שעשועים לילדים, בקתות עץ, מחסני עץ ועוד.

מטבחי גינה

דילוג לתוכן